Натисніть "Enter", щоб перейти до вмісту

Прес-служба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України інформує

БЕЗПЕЧНО ПРОВЕСТИ ВЕСНЯНО-ПОЛЬОВІ РОБОТИ!

Успішно провести комплекс весняно-польових робіт – завжди важливий екзамен як для керівників селянських підприємств, так і всіх трудівників села. Адже ці роботи, крім належного організаційного рівня, повинні виконуватись достатньо безпечно, без ризику для життя і здоров’я працюючих.

Враховуючи те, що сільськогосподарське виробництво  залишається однією із найбільш травмонебезпечних галузей виробництва, питання охорони праці, техніки безпеки повинні бути під особливим контролем всіх відповідальних за безпечне проведення сільськогосподарських робіт, і  в першу чергу перших осіб.

Що ж треба зробити, щоб застерегти виробничий травматизм на посівній?

Слід  завершити в господарствах проведення навчання та перевірку знань з охорони праці  для посадових осіб середньої ланки, а також для працівників, зайнятих на роботах з підвищеною небезпекою.

Враховуючи те, що багато людей в період з листопада по березень місяць перебували в районних центрах зайнятості, і зараз повертаються на роботу в господарства, з ними слід провести вступний інструктаж та первинний інструктаж з питань охорони праці на робочому місці. Особливу увагу слід звернути на щорічне навчання з питанням охорони праці трактористів-машиністів, осіб, зайнятих на роботах з пестицидами та отрутохімікатами.

Важливим моментом попередження травматизму є організація належного контролю за технічним станом машин і механізмів, зокрема необхідно перевірити справність системи електростартерного запуску двигунів та наявності блокувальних пристроїв при  ввімкненій передачі; захист всіх обертових  та рухомих частин  (ремінні, ланцюгові, карданні передачі) повинен бути забезпечений захисними огородженнями.

Потребують особливої уваги питання розробки маршрутів безпечного руху сільгосптехніки  як по території підприємств, так і на полях зі складним рельєфом; організації передрейсових медоглядів водіїв і механізаторів, організації місць відпочинку та прийому їжі в польових умовах; завершення проведення медичних оглядів механізаторів та осіб, які працюють з отрутохімікатами.

Для трудівників необхідно закупити спецодяг, респіратори, окуляри, поновити медичні аптечки  необхідними медикаментами.

Звичайно, все передбачити неможливо. Кожен керівник вважає,  що травми під час проведення робіт   обминуть господарство. Щоб насправді добитися цього, повинна бути система в роботі по охороні праці – зміцнення трудової і виробничої дисципліни, забезпечення належного контролю і нагляду за охороною праці, належне навчання та інструктування працюючих, для виконання відповідальних робіт підбір професійних кадрів.

Безпека праці у великій мірі залежить від кожного з нас. Працівник повинен дбати про особисту безпеку і  здоров’я, а також про безпеку і  здоров’я оточуючих людей.

 

Завідувач сектору роботи з потерпілими

Підволочиського відділення управління

виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Тернопільській області 

С.П.Курило

Відбулася всеукраїнська нарада керівного складу виконавчої дирекції Фонду та її робочих органів

У Києві понад 300 керівників обласних управлінь виконавчої дирекції Фонду та районних і міських відділень взяли участь у всеукраїнській нараді з актуальних питань функціонування системи Фонду соціального страхування України. Захід пройшов під головуванням в.о. директора виконавчої дирекції Фонду Сергія Нестерова, за участю голови правління Фонду Володимира Саєнка, члена правління від сторони роботодавців Костянтина Марчука, начальника Управління нагляду за діяльністю Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування Мінсоцполітики Максима Зацерковного, заступників директора та керівників структурних підрозділів виконавчої дирекції Фонду.

У своєму виступі голова правління ФССУ Володимир Саєнко наголосив, що це перша зустріч керівного складу органів Фонду такого масштабу та зазначив, що захід є площадкою для нового рівня комунікації, який дозволить більш ефективно впроваджувати успішний досвід колег та спільно напрацювати системні зрушення в роботі Фонду.

В.о. директора виконавчої дирекції ФССУ Сергій Нестеров зазначив, що Фонд соціального страхування України є однією з найбільш важливих соціальних інституцій країни: «Щомісяця Фонд виплачує українцям 2 млрд гривень страхових виплат. Це допомога по тимчасовій втраті працездатності, допомога по вагітності та пологах, виплати потерпілим на виробництві та інші допомоги, які Фонд гарантує усім працюючим у разі настання страхового випадку».

У 2018 році Фонд провів три етапи перерахунків щомісячних страхових виплат потерпілим. За підсумками першого етапу осучаснення з 01.01.2018 сума виплат збільшилась для майже 170 тисяч осіб, а з 01.03.2018 розмір страхових виплат було збільшено на 20% для всіх потерпілих на виробництві. Під час третього етапу перерахунків виплати було підвищено для 4,2 тис. потерпілих з низьким розміром заробітної плати перед настанням страхового випадку, середній розмір щомісячних виплат у них збільшився на 49,5%. Цього року відповідно до рішення Кабінету Міністрів України коефіцієнт перерахунку виплат становить 1,05.

За словами С.Нестерова, з початку роботи Фонду соціального страхування України вдалося впровадити принципові кроки по реформуванню роботи організації, втілити нові підходи до взаємодії зі страхувальниками та суттєво спростити механізм надання страхових виплат, забезпечити повне охоплення медичними і соціальними послугами.

Зокрема, була реалізована можливість подачі роботодавцями заяв-розрахунків, повідомлень про виплату коштів застрахованим особам і звітів у електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису, скасовано щоквартальний звіт по використанню коштів Фонду за формою Ф4-ФСС з ТВП, затверджено нову форму звіту по заборгованості страхувальників, прийнято основний об’єм нормативно-правових актів Фонду тощо.

Водночас, як зазначив Сергій Нестеров, існує нагальна потреба в покращенні взаємодії між органами Фонду, напрацюванні ефективних методів комунікації. Необхідно спрямувати всі зусилля на ефективне, цільове використання коштів Фонду, посилення контролю за обґрунтованістю видачі (продовження) листків непрацездатності та правомірністю надання матеріального забезпечення застрахованим особам.

Заступник директора ВД ФССУ Олена Денисова повідомила про фінансовий стан Фонду та напрями подальшого розвитку, акцентувала увагу присутніх на потребі у налагодженні співпраці із органами казначейської служби з метою пришвидшення фінансування матеріального забезпечення застрахованим особам. Наголосила на оптимізації адміністративно-господарських витрат, скорочення видатків на оренду приміщень та перерахування страхових виплат, проведення видатків в рамках затверджених кошторисів та недопущення залишків невикористаних коштів.

Про організацію та проведення документальних перевірок щодо правильності використання страхувальниками страхових коштів Фонду, застосування фінансових санкцій за результатами їх проведення та контроль за стягненням заборгованості розповіла начальник управління по роботі зі страхувальниками ВД Фонду Наталія Зеленська.

Світлана Зарубіна, начальник управління страхових виплат та матеріального забезпечення ВД ФССУ, зазначила, що страхові виплати потерпілим внаслідок нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, а також надання матеріального забезпечення застрахованим особам складають понад 90% усіх видатків Фонду та постійно зростають.

Про забезпечення потерпілих на виробництві медичними та соціальними послугами, а також фінансування медичної реабілітації працюючих розповіла начальник управління медичних та соціальних послуг ВД ФССУ Олена Пухка. Зокрема, Фондом було проведено реформу надання соціальних послуг, відповідно до якої на адресність переведено забезпечення санаторно-курортним лікуванням потерпілих та реабілітаційним лікуванням застрахованих осіб. Зокрема, особам надано право самостійного вибору санаторно-курортного закладу для проходження лікування. Також у грудні 2018 року було внесено зміни, спрямовані на посилення контролю за обсягами і вартістю наданих послуг. Зокрема, на офіційному веб-сайті Фонду розміщено інформаційний перелік санаторно-курортних закладів у розрізі регіонів, місцерозташування та профілів санаторно-курортного лікування, за якими надаються санаторно-курортні послуги потерпілим.

За підсумками 2018 року санаторно-курортним лікуванням забезпечено майже 11 тис. осіб з інвалідністю внаслідок трудової діяльності та їх супроводжуючих осіб, реабілітаційне лікування профінансовано для понад 33 тис. застрахованих осіб.

Заступник начальника управління – начальник відділу управління профілактики страхових випадків ВД ФССУ Марина Біляєва акцентувала увагу на важливості підвищення ефективності роботи щодо контролю за обґрунтованістю видачі (продовження) листків непрацездатності застрахованим особам. Загальна кількість оплачених днів по тимчасовій непрацездатності у 2018 році зросла на 5,7%, та тенденція до росту кількості виданих листків непрацездатності зберіглась і за підсумками січня 2019 року.

«Листок непрацездатності фактично є чеком на отримання коштів від Фонду соціального страхування України. Тому так важливо не допускати зловживань і проводити роботу з упередження неправомірного використання коштів Фонду. Проводити не лише перевірки, але й роз’яснювальну роботу, тісно співпрацювати із закладами охорони здоров’я, МСЕК. Наприклад, упродовж 2018 року за результатами перевірок страхувальників встановлено, що 8 614 листків непрацездатності було видано з порушенням Інструкції про порядок заповнення. Також під час проведення перевірок закладів охорони здоров’я фахівцями Фонду виявлено, що 6 395 листків непрацездатності видано з порушеннями», – зазначила М.Біляєва.

Начальники управлінь виконавчої дирекції Фонду у Київській та Харківській областях Георгій Галиць та Олександр Буланий поділилися досвідом і механізмами щодо контролю за обґрунтованістю видачі (продовження) листків непрацездатності застрахованим особам, співпраці з медичними закладами, а також надали пропозиції щодо внесення змін до законодавчої та нормативно-правової бази Фонду.

Про досвід організації роботи з надання матеріального забезпечення, страхових виплат і медико-соціальних послуг розповіли керівники відділень управлінь виконавчої дирекції Фонду в областях.

 

Прес-служба виконавчої дирекції
Фонду соціального страхування України

 

Фондом відновлено планові перевірки страхувальників

Фондом соціального страхування України з березня 2019 року відновлено проведення планових перевірок страхувальників щодо використання ними коштів Фонду. Водночас, система контролю отримала нові ризикоорієнтовані підходи, що мають на меті зменшити навантаження на страхувальників (роботодавців) та упередити можливі порушення. На цьому під час селекторної наради з фахівцями управлінь виконавчої дирекції Фонду в областях та місті Києві наголосила начальник управління по роботі зі страхувальниками ВД Фонду Наталія Зеленська.

«Планові перевірки проводяться фахівцями Фонду виключно за умови наявності вагомих приводів, які чітко визначені напрацьованими ризикоорієнтованими критеріями. Тобто перевірки здійснюються лише тоді, коли страхувальник дає для цього об’єктивні підстави. Це дозволяє як не допустити тиск на законослухняних роботодавців, так і забезпечити захист Фонду від неправомірних видатків. Наприклад, підставою для перевірки може бути суттєве зростання кількості днів тимчасової непрацездатності на підприємстві, відсутність повідомлення про виплату коштів застрахованим особам упродовж трьох місяців з дня проведення фінансування Фондом за умови, що страхувальник не зміг пояснити цю затримку, системні порушення тощо», – говорить Н.Зеленська.

Квартальні плани-графіки проведення планових перевірок розміщуються на веб-порталах робочих органів виконавчої дирекції Фонду в областях та місті Києві.

З метою підвищення ефективності системи соціального страхування, зменшення навантаження на страхувальників та забезпечення прозорості аудиту, з 2019 року скасовано щоквартальний звіт по використанню коштів Фонду за формою Ф4-ФСС з ТВП. Натомість, з 01.10.2018 було розширено форму заяви-розрахунку та почала працювати система інформування роботодавцем про здійснені виплати застрахованим особам – повідомлення про виплату коштів застрахованим особам за визначеною формою роботодавці подають упродовж місяця з дня здійснення виплат матеріального забезпечення, окремих виплат потерпілим на виробництві.

Крім того, з жовтня 2018 року Фондом було впроваджено систему попереднього контролю правильності нарахування виплат, яка дозволила мінімізувати можливі помилки при визначенні страхувальниками розміру допомоги та страхових виплат. Робочі органи виконавчої дирекції Фонду здійснюють попередній контроль правильності нарахування виплат та у разі виявлення помилок надають рекомендації страхувальнику щодо усунення недоліків ще до фінансування виплат. Це дозволяє уникнути частини штрафів, які раніше могли накладатись на роботодавця у разі виявлення неправомірного використання коштів Фонду під час перевірок за фактом вже профінансованих заяв-розрахунків.

Нагадаємо, під час всеукраїнської наради в.о. директора виконавчої дирекції ФССУ Сергій Нестеров зазначив, що Фонд соціального страхування України є однією з найбільш важливих соціальних інституцій країни та щомісяця виплачує українцям 2 млрд гривень страхових виплат.

 

Прес-служба виконавчої дирекції
Фонду соціального страхування України

Будь першим хто прокоментує

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Перейти до вмісту