Натисніть "Enter", щоб перейти до вмісту

Особливості призначення та виплати допомог в разі смерті медика від COVID-19 обговорили на нараді

Усі члени родини медичного працівника, який помер від коронавірусної хвороби внаслідок виконання професійних обов’язків, мають право на отримання одноразової допомоги у розмірі 1,576 млн гривень. Особливості та нюанси фінансування такої виплати обговорили на селекторній нараді під головуванням в.о. директора виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України Тетяни Михайленко, участь у заході взяли заступниця директора Олена Денисова, керівники профільних управлінь виконавчої дирекції, начальники та фахівці управлінь в областях і місті Києві.

Нагадаємо, одноразова допомога членам родини померлого внаслідок гострого професійного захворювання на COVID-19 медика здійснюється за кошти державного бюджету через Фонд соціального страхування України.

“Уряд прийняв низку дуже важливих рішень, аби надати допомогу родинам медичних працівників, які померли, рятуючи життя своїх пацієнтів під час пандемії. Відповідальність здійснення цих виплат покладена саме на Фонд соціального страхування України, допомоги будуть надані за кошти державного бюджету. Фонд готовий призначити і профінансувати ці виплати максимально оперативно. На сьогодні ми вже затвердили форми заяв, які мають подати сім’ї для отримання допомоги – вони не забюрократизовані та передбачають мінімально необхідний перелік документів відповідно до порядку здійснення цих виплат”, – зазначила Тетяна Михайленко.

Члени сім’ї померлого медичного працівника, які мають право на отримання одноразової допомоги, визначаються відповідно до Сімейного кодексу України.

“Одноразова допомога, розмір якої складає 750 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, установлений на 01 січня календарного року, буде пропорційно розподілена між усіма членами родини, батьками медика та особами, які перебували на його утриманні. Кожен з них має написати заяву на отримання допомоги за встановленою формою та подати до робочого органу Фонду за місцем проживання медика на момент смерті” – говорить начальниця управління страхових виплат та матеріального забезпечення виконавчої дирекції ФССУ Світлана Зарубіна.

Рішення про призначення та фінансування одноразової допомоги оформлюється наказом начальника обласного управління, управління в місті Києві виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.

“Виплата одноразової допомоги має бути здійснена Фондом упродовж місяця після прийняття заяв від родини медика відповідно до порядку. Однак, ми провели всі заходи, аби фінансувати ці допомоги максимально оперативно. Правління Фонду схвалило відповідні зміни до річного бюджету Фонду, затвердило зміни до Порядку його складання та виконання і Кодів економічної класифікації видатків на статутні напрями діяльності ФССУ. Фонд здійснив усі необхідні кроки для початку здійснення фінансування родинам медичних працівників”, – акцентувала заступник начальника фінансово-економічного управління виконавчої дирекції ФССУ Ірина Омеляшко.

Нагадаємо, на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 17.06.2020 № 498 правлінням Фонду внесено зміни до бюджету ФССУ на 2020 рік з метою уточнення планових показників бюджету, зокрема, в частині виділення Фонду фінансової допомоги в сумі 233,3 млн грн для проведення страхових виплат у разі захворювання або смерті медичних працівників у зв’язку з інфікуванням гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2.

Фонд погасив заборгованість за лікарняними і декретними у повному обсязі

Фонд соціального страхування України профінансував надання матеріального забезпечення за заявами-розрахунками, поданими роботодавцями по 25 червня. Загалом на виплату допомог по тимчасовій втраті працездатності, допомог по вагітності та пологах і на поховання сьогодні Фонд направив 1,122 млрд гривень, профінансовано заяви-розрахунки з 23 травня по 25 червня включно.

Фінансова допомога для погашення заборгованості була надана ФССУ з фонду боротьби з COVID-19 відповідно до рішення Кабінету Міністрів України. Зазначені кошти виділені Фонду на поворотній основі.

Суми профінансованих Фондом допомог надійдуть на рахунки страхувальників (роботодавців) упродовж декількох днів, залежно від тривалості бухгалтерських операцій.

Нагадаємо, усі виплати за листками непрацездатності здійснюються ФССУ у повному обсязі. Водночас, у зв’язку із зменшенням надходжень ЄСВ – зокрема, через нижчий від прогнозованого розмір фонду оплати праці по країні, зменшення обсягів виробництва під час пандемії – існувала затримка у фінансуванні матеріального забезпечення, тривалість якої становила близько 10 робочих днів.

2,6 млн гривень Фонд направив на оплату лікарняних через ізоляцію від COVID-19

Для близько 2,3 тисяч застрахованих осіб Фонд соціального страхування України компенсував втрачений заробіток за час ізоляції від COVID-19, з них близько 250 осіб – медичні працівники.

Загалом Фонд направив понад 2,6 млн гривень на оплату листків непрацездатності, які були видані застрахованим особам у випадку самоізоляції під медичним наглядом або в разі перебування в спеціалізованих закладах охорони здоров’я у зв’язку з проведенням заходів, спрямованих на запобігання виникнення та поширення коронавірусної хвороби, а також локалізацію та ліквідацію її спалахів та епідемій.

Розмір допомоги по тимчасовій втраті працездатності, яка викликана ізоляцією від коронавірусної хвороби, становить 50% середнього доходу працівника незалежно від тривалості страхового стажу. Водночас, для медичних працівників ФССУ компенсує втрачений за час ізоляції від COVID-19 заробіток у розмірі 100% середнього доходу.

Фінансування здійснено Фондом соціального страхування України за кошти фінансової допомоги, виділені з фонду боротьби з COVID-19 відповідно до рішення Уряду на безповоротній основі.

Пресслужба виконавчої дирекції
Фонду соціального страхування України

Будь першим хто прокоментує

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Перейти до вмісту