Натисніть "Enter", щоб перейти до вмісту

Лановецьке об’єднане управління ПФУ Тернопільської області інформує

Чи повинен пенсіонер повідомити Пенсійний фонд,

про звільнення з роботи

Згідно зі статтею 16 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» застрахована особа зобов’язана повідомляти територіальні органи Пенсійного фонду про зміну даних, що вносяться до її персональної облікової картки в системі персоніфікованого обліку, про обставини, що спричиняють зміну статусу застрахованої особи, протягом десяти днів із часу їх виникнення.

Відповідно до п.2.21 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 №22-1 (зі змінами) та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.12.2005 за №1566/11846, документами, які підтверджують, що особа не працює (не здійснює діяльність, пов’язану з отриманням доходу, що є базою нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування), є трудова книжка, індивідуальні відомості про застраховану особу та відомості про відсутність інформації про державну реєстрацію фізичної особи – підприємця.

У разі звільнення (припинення діяльності, пов’язаної з отриманням доходу, що є базою нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування) особа повідомляє орган, що призначає пенсію, за місцем перебування на обліку, як одержувача пенсії про дату звільнення (припинення діяльності, пов’язаної з отриманням доходу, що є базою нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування) поданням заяви.

Для переведення Вас до категорії пенсіонерів, що не працюють, і здійснення відповідного перерахунку пенсії потрібно звернутися в управління Пенсійного фонду України, в якому Ви перебуваєте на обліку, як одержувач пенсії, подати особисто відповідну заяву й оригінали документів про припинення трудової діяльності або надіслати поштовим відправленням завірені у визначеному порядку копії документів про припинення трудової діяльності та відповідну заяву.

ЯК МОЖНА ЗМІНИТИ РОЗМІР ВИПЛАТИ?

Жінка отримує пенсію за померлого чоловіка, який був ліквідатором наслідків аварії на ЧАЕС. Чи можна отримувати власну пенсію за віком і половину пенсії чоловіка?

Закон України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» передбачає призначення таких видів пенсійних виплат, як пенсія за віком, пенсія по інвалідності та пенсія у зв’язку з втратою годувальника. Особі, яка має право на різні види пенсії одночасно, призначають один із них за її вибором.

Відповідно до статті 54 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» дружина, яка втратила годувальника із числа постраждалих внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС, має право на призначення пенсії у зв’язку з втратою годувальника. Порядок обчислення такої пенсії та розмір щомісячної компенсації затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 № 1210.

Якщо особа, котрій призначено пенсію у зв’язку з втратою годувальника, бажає отримувати інший вид пенсійної виплати, на який має право (зокрема, за віком, по інвалідності), вона може перейти на інший вид пенсії, подавши до органу Пенсійного фонду відповідну заяву.

Отримання одночасно двох видів пенсії (наприклад, власної пенсії за віком та 50% розміру пенсії померлого годувальника) чинним законодавством України не передбачено.

Будь першим хто прокоментує

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Перейти до вмісту